Waldorfska šola Ljubljana  
Waldorfska šola Ljubljana
Streliška 12
1000 Ljubljana
info@waldorf.si
Vsebina
Domov | Kontakti | Forum | Galerija | Koledar | Povezave | Sprehod3D
 

  O šoli
    Ustanovitev
    Waldorfska pedagogika
    Rudolf Steiner
    Evritmija
    Zaposleni
    Virtualni sprehod
     

  Program
    Vrtec
    Osnovna šola
    Gimnazija
    Šolski zvonec
     

  Prispevki
    Dijaki
    Osnovnošolci
    Vrtec
    Fotografije razredov
     

  Dokumenti
    Učni načrti
    Pravilniki in akti
     

  Enote
    Založba
     


Prijava | Registracija
Evritmija
 
Ni šport, je umetnost

  Ni šport, je umetnost



Tudi za odrasle

  Tudi za odrasle



Vključuje barvo skozi osvetlitev in oblačila

  Vključuje barvo skozi osvetlitev in oblačila



Obleke so ohlapne, ne poudarjajo telesnosti

  Obleke so ohlapne, ne poudarjajo telesnosti



Kaj pravzaprav to je?
Evritmija (EU - dobro, lepo, RITMOS - enakomerno razčlenjeno gibanje) je bila ob ustanovitvi prve waldorfske šole eden od predmetov poučevanja. Kot popolnoma nov predmet, ki se poučuje večinoma le na waldorfskih šolah, ima pomembno pedagoško vlogo v razvoju otrok in je tako obvezna učna vsebina za učence od prvega do osmega oz. dvanajstega razreda.

Evritmija je duševno-duhovna, umetnost gibanja in ni telovadba. Duša preko gibanja nagovarja telo in združuje duševne, duhovne in telesne danosti v harmonično celoto. športna vzgoja s telovadbo vzpodbuja in neguje predvsem fizično telo, evritmija pa nagovarja skozi gibanje otrokov duševno duhovni razvoj. Pri telovadbi gre za odnos človeka s fizičnimi zakoni prostora: s težnostjo in breztežnostjo, pa seveda z ravnotežjem, ki ga človek dosega med njima. Evritmija prav tako raziskuje prostor med težo in lahkostjo, a ne na fizičnem nivoju. Ta odnos poskuša doživeti kot notranjo duševno izkušnjo in jo izraziti skozi poduševljen gib, ki je bližje plesu kot gimnastiki. Učne vsebine zajema iz zakladnice umetniških del in pri izvajanju upošteva in uresničuje umetniški vidik poučevanja.

Evritmija in odrasli
Čedalje pogosteje se pojavlja tudi na področju dela z odraslimi. Srečamo jo v okoljih, kjer andragoški delavci spoznavajo, da je evritmija uspešno dopolnilo in pomoč v procesu razvoja zdravih socialnih odnosov znotraj delovnih skupin, hkrati pa tudi močan impulz za osebnostno rast posameznikov. Znotraj gibanja za waldorfsko šolo je evritmija ključno področje priprave in uvajanja waldorfskih učiteljev v njihovo delo in od tu dalje vsak dan neizčrpen vir možnosti za nadaljnji osebnosti razvoj učitelja.

Pod drobnogledom
Oblika nastane iz gibanja in gibanje se v obliki zaustavi, umiri. Človekovo telo je nastalo v in skozi gibanje in človeku služi, da skozenj razodeva svoj jaz kot govoreče bitje. Gibalni organizem je med govorjenjem in poslušanjem aktivno nagovorjen. Pri govoru je gibanje osredotočeno na točko, od koder se širijo zvočne energije, ki dobijo slušno pojavnost v zvokih govora. Rečenemu daje vsebino in obliko duša s svojimi mislimi, občutji, nameni. Evritmija notranje gibanje, katerega posledica je govor, pretopi v zunanjo gibalno obliko. Telo postane pripomoček, skozi katerega notranje gibanje postane vidno.

Ko človek sliši izgovorjeno besedo, je nagovorjen njegov gibalni organizem in v njegovi duši pride do gibanja. Ko človek sam govori, postane njegovo notranje bitje gibalno aktivno. Rudolf Steiner je bil sposoben to notranje gibanje, katerega posledica je navzven slišen govor in sposobnost slišanja, zaznati. Na osnovi teh zaznav je oblikoval jezik gibov - kretenj, ki jih človek oblikuje s celim telesom. Poimenoval ga je "vidni govor".

Ta izvira iz semena znotraj človekovega bitja, oblikuje in vzgaja pa telo kot sredstvo izraza. V zgodnejših obdobjih človekovega razvoja (tudi v vsakem majhnem otroku) so bili in so govor, petje in gibanje ena vse troje obsegajoča celota. Ta je na posamezne dele razpadla tekom razvoja, ko je človek vedno bolj razvijal svoje jaz sile, svojo individualnost. Naloga evritmije je, da govor, petje in gibanje v sebi ponovno poveže v novo, višjo celoto.

Evritmija (ki vključuje ostale elemente: npr. barvo skozi osvetlitev in oblačila) je artikulacija skozi gibe in kretnje rok, ki ji resnica duše v toku gibanja navdihne obliko. Je jezik gibanja, s samosvojo abecedo, ki vključuje praizvorne kretnje. Predstavlja izgovorjene glasove - soglasnike in samoglasnike, tone glasbenih lestvic in intervale. Poseduje lastne zakone, vključujoč celoto kretenj, skozi katero izrazi tudi razpoloženja duše, barve in paleto odtenkov razmišljanja, čutenja in hotenja. Evritmija usklajuje in povezuje elemente koreografije in gibanja v prostoru s posameznimi toni ali glasovi v fraze, stavke ali melodične motive. Elementi evritmije lahko skozi pravo kombinacijo gibanja v prostoru in pravimi kretnjami rok izrazijo jezikovno - pravopisna pravila in kvalitete, npr. vprašaj, klicaj, ... v glasbi pa dur in mol.

Evritmija seveda vsakokrat ne prevaja istočasno prav vseh elementov glasbe ali pesmi v gib, ampak loči tisto, kar hoče z izbrano interpretacijo izraziti, tako kot slikar uporabi s svoje palete le določene barvne tone, ki prikličejo njim lastne kvalitete in razpoloženja, da poudari želeni vidik motiva.

Še nekaj napotkov
Evritmija zahteva spoštovanje določenih pravil tako pri skupinskem kot tudi pri terapevtskem delu. Zahteva poseben prostor, ki mora biti dovolj velik, saj je gibanje osnovna evritmijska dejavnost. V notranjosti prostora naj vlada intimno vzdušje, oken ne sme biti preveč, pa tudi prevelika ne smejo biti, stene naj bodo nežno obarvane, da pomagajo nagovarjati moči koncentracije in notranjega miru, tla rahlo valovita, lesena.

Evritmijske ure pogosto spremlja pianist, v nižjih razredih lahko tudi glasbenik s kakšnim drugim instrumentom. Pri urah evritmije so potrebni lahki copati iz blaga, katerih tanki podplati omogočajo, da se s stopali dobro občutijo tla. Za evritmijske nastope imajo otroci na sebi ohlapne obleke, ki ne utesnjujejo gibanja, včasih tudi tančice, ki objemajo zgornji del telesa. Ker naj bi se gibalo telo kot celota, izraz na obrazu in sama fizična podoba telesa skozi evritmijsko gibanje ne iščeta svojega mesta.


tel: 01/434 55 70 (tajništvo)
tel: 01/434 55 73 (zbornica)
fax: 01/28 222 41

FB Vimeo

27.11.2014
07:22

Jedilnik
za četrtek, 27.11.14
>  Malica
RŽEN KRUH, TUNIN NAMAZ, PAPRIKA, ČAJ
>  Kosilo
DAN Z AJDO: BUČNA JUHA, DUŠENA GOVEDINA V OMAKI (KREMNA ŠPINAČA), AJDOVI SKUTNI ŠTRUKLJI, ZELENA SOLATA Z MOTOVILCEM, GROZDJE

Koledar
>  25.12.14
Božič
>  26.12.14
Dan samostojnosti
>  01.01.15
Novo leto
>  06.01.15
Trije kralji
>  08.02.15
Slovenski kulturni praznik

Zadnje v forumu
>  prosim za info!
>  waldorfska šola - mnenje
>  info o vpisu!!
>  branka strmole
>  Šola v kopru, ng... ali šolanje doma

Zadnje v galeriji

Založba
>  Waldorfska trobenta
V zadnji številki preberite
>  Svitanje
>  Waldorfske novice
V zadnji številki preberiteV zadnji številki preberite
© 2001-14 Waldorfska šola Ljubljana | Tajništvo (01) 434 55 70 | O piškotkih Na vrh [top]
izdelava zzigc.net
page generated in 0,039 sec