Publikacije

Knjige


NOVOST 2019

Zastrupljeno otroštvo – kako sodobni svet vpliva na naše otroke in kaj lahko storimo

S. Palmer | november 2019 | 24,90 EUR | od 5. 11. 2019 na voljo tudi v vseh dobrih knjigarnah

Sue Palmer v knjigi Zastrupljeno otroštvo na podlagi raziskav številnih nevrologov, psihologov, ekonomistov, oglaševalcev in lastnih intervjujev z mnogimi znanstveniki, starši, učitelji in otroki opozarja na delovanje »toksičnega koktajla« – strupene mešanice vplivov sodobne družbe.

Po poglavjih izčrpno predstavi dejavnike, ki negativno vplivajo na čustveni, socialni in kognitivni razvoj otrok:

  • naraščajočo potrošnjo hitre hrane
  • spremenjen odnos do proste igre v naravi
  • upadanje zavedanja o pomembnosti spanja in počitka otrok
  • povečano nestabilnost družinskega življenja in spremenjeno vlogo ženske
  • razpadanje klasičnih družin ter zmanjšano vrednost odraslih vzornikov
  • poglabljanje prepada med revnimi in bogatimi
  • vedno bolj vsiljivo oglaševanje in trženje
  • vdor elektronskih naprav v otroško življenje

Toda Sue Palmer ne ostaja le pri tem: z nasveti »razstrupljanja« za vsako od področij nam pomaga v primerih, ko je šlo že predaleč – ko se nemočni soočamo z različnimi simptomi »zastrupljenega« otroštva; s primeri dobre prakse, s prikazom ugotovitev strokovnjakov in s konkretnimi izkušnjami pa nas prepriča, da je možno živeti, delovati in vzgajati tudi bolj zdravo, bolj celostno, bolj človeško!

Več o avtorici na Sue Palmer


NOVOST 2019

Med formo in svobodo – odraščanje mladostnika

B. Staley | november 2019 | 19,90 EUR | od 5. 11. 2019 na voljo tudi v vseh dobrih knjigarnah

Knjiga Med formo in svobodo vsebuje obilico uporabnih spoznanj o najstniku ter ponuja moder pogled na duševni razvoj otrok in mladostnikov. Betty Staley nas vabi, da z njo raziščemo živahno naravo adolescence – razlike v razvoju med fanti in dekleti, iskanje lastne identitete, razvoj mišljenja in čutenja, oblikovanje značaja, …

Raziskuje potrebe odraščajočega najstnika v odnosu do družine, prijateljev, medijev, vzgoje in izobraževanja, umetnosti in ljubezni. Sooča nas s težavami, kot so stres, depresija, prehranske motnje, odvisnost od alkohola in mamil, ter pojasnjuje možne oblike pomoči.

Ta praktični vodnik po najstniških letih je v veliko pomoč staršem, učiteljem in tudi mladostnikom samim.


Zdravilne zgodbe za vedenjske izzive

S. Perrow | april 2018 | 24,90 EUR | na voljo tudi v vseh dobrih knjigarnah

Knjiga Zdravilne zgodbe za vedenjske izzive v sebi združuje sadove dela, ki ga je Susan Perrow opravila v vseh letih pisanja zgodb. Knjiga vsebuje tudi dragocene anekdote; te so prispevali starši in učitelji, ki so v praksi izkusili, da zgodbe lahko rešijo marsikateri vedenjski izziv, kot so strah pred zapustitvijo, ustrahovanje, tekmovalnost med sorojenci, nočne more in žalovanje.

V tem obsežnem priročniku boste našli:

  • strokovno razlago o terapevtskem pripovedovanju zgodb,
  • pomembna vprašanja, ki vam bodo pomagala oceniti vedenjski izziv ali situacijo in prepoznati želen razplet,
  • smernice za prilagajanje zgodb različnim starostnim skupinam in kulturam,
  • obširno zbirko novih zgodb in tradicionalnih ljudskih pripovedk, razvrščenih glede na vedenje oziroma situacijo,
  • model za pisanje zgodb, ki vam bo pomagal ustvariti svoje lastne zgodbe za konkretne situacije.

Več o avtorici na http://susanperrow.com/.


Labirinti

G. Candolini | april 2017 | 20 EUR | na voljo tudi v vseh dobrih knjigarnah

Labirint je podoba življenja, ogledalo duše, simbol človeštva, v katerem lahko odkrijemo mnogotere stvari. Predvsem pa eno: samega sebe.

Knjiga govori o avtorjevemu popotovanju z avtodomom od enega labirinta do drugega širom po Evropi in o uvidih, odkritjih in spoznanjih, ki so se mu na tej poti porajali.


S srcem v šoli

Godi Keller | november 2014 | 25 EUR

Na knjižnem trgu je v zadnjih letih izšlo veliko priročnikov, namenjenih vzgojnim problemom in pogledom. Vprašanje, ki se samo od sebe postavlja ob izidu vsakega novega tovrstnega priročnika je, kaj novega prinaša pri osvetljevanju vzgojne problematike. To vprašanju je seveda aktualno tudi ob izidu priročnika S srcem v šoli norveškega pedagoga Godija Kellerja.

Godi Keller je »učbenik pedagogike za starše« napisal z mislijo na vse tiste starše, ki jim ni vseeno, kakšno šolo obiskujejo njihovi otroci, v prvi vrsti pa za tiste, ki so se odločili svoje otroke vpisati v waldorfsko šolo. Kot izkušen učitelj, ki je več kot osemnajst let učil otroke in mladostnike na waldorfskih šolah, dobro desetletje izobraževal študente na Rudolf Steiner University Collegu v Oslu in drugod po Evropi (več kot sedmo leto sodeluje tudi pri izobraževanju za waldorfske učitelje in vzgojitelje v Ljubljani), predstavlja spoznanja in vprašanja, ki so bila ključna zanj in za katera verjame, da lahko starše opogumijo pri prevzemanju starševske vloge, ključne za vzpostavljanje pedagoškega partnerstva med šolo in domom. Tako obravnava vprašanje o prisotnosti življenjske filozofije v šoli, duhovnosti, govori o najpomembnejših veščinah za razumevanje otrok in mladostnikov, osvetli razvoj mišljenja in čutov, razmišlja o vlogi učitelja, njegovi integriteti in poučevanju kot umetnosti, svetu današnjih staršev in njihovem odnosu do šole ter o prihodnosti šole. Eden glavni ciljev Kellerjeve knjige tako ni podajanje nasvetov, temveč ozaveščanje staršev o nezamenljivosti njihove vloge pri soustvarjanje temeljev dobre vzgoje in izobraževanja.

V upanju, da se nam boste pridružili pri širjenju in ozaveščanju sporočil knjige S srcem v šoli, vas lepo pozdravljamo!

Beseda o avtorju

Godi Keller, avtor knjige S srcem v šoli, je neodvisni mednarodni predavatelj, učitelj in pisec. Prehodil je pestro pedagoško pot: več kot osemnajst let je učil otroke in mladostnike na waldorfskih šolah, dobro desetletje je izobraževal študente na Rudolf Steiner University Collegu v Oslu in drugod po Evropi, več kot sedem let sodeluje tudi pri izobraževanju za waldorfske učitelje in vzgojitelje v Ljubljani. Njegov izjemen posluh za vprašanja mladih ga je usmeril na področje svetovanja tistim, ki so zapustili redno šolanje in iščejo svoje mesto v družbi. Ves čas si prizadeva za vzpostavitev čim bolj toplih in konstruktivnih odnosov med učitelji in starši, zato je še vedno reden zunanji strokovni sodelavec mnogih pedagoških ustanov, šol za starše ter izobraževanj za pedagoške poklice na Norveškem. Sodeluje tako s podjetji kakor tudi z radijsko hišo NRK P2, kjer ima svojo redno radijsko oddajo.

Njegova bogata življenjska pot in izjemne sposobnosti pripovedovanja so ga oblikovali v prepoznavnega in cenjenega predavatelja, ki gostuje po celi Evropi – povsod, kamor ga pot zanese, je nadvse iskan in zaželen.

Svoje zgodbe z veseljem pripoveduje različnim poslušalcem: staršem in učiteljem v šolah, vzgojiteljem v vrtcih, starejšim, otrokom, rejnikom, medicinskim sestram, farmacevtom, pravnikom, računalniškim strokovnjakom in drugim, ki bi radi obogatili svoje védenje in se ponovno začudili svetu okrog sebe. Njegova predavanja na humoren način razkrivajo pomembna življenjska spoznanja, ki niso uporabna samo na pedagoškem področju. Pogosto opozarja na pomembnost ohranjanja in spodbujanja otroške radovednosti, celostni razvoj, v katerem sta roka in srce enako pomembna kot možgani, na umetnost kot najlepšo pot do novega znanja ter na pravilo Vse ob svojem času; otroštvo je zanj čas setve – dejstvo, ki ga šolniki in uradniki pogosto pozabljajo, saj želijo žetev že v času, ko so otroci še v šoli.

Del svojih izkušenj je zbral v knjigi S srcem v šoli, ki je na Norveškem doživela že drugi ponatis in je bila prevedena v švedščino in estonščino. Njegova druga knjiga nosi naslov Til i fred.


/TRENUTNO NI NA ZALOGI/

Razvoj otroka s stališča waldorfske pedagogike

V. Grobelšek, I. Kordiš in skupina sodelavcev WŠL | maj 2014 | 15 EUR

Knjiga povzema bistvo posameznih razvojnih obdobij od vrtca do zaključka srednje šole v povezavi s ključnimi dejavnostmi učnega načrta, ki so kot odgovor na potrebe posameznega obdobja. Vsebina je obogatena s fotografijami otroških izdelkov, risb in slik.


Vzgoja otroka v luči duhovne znanosti

Rudolf Steiner | 1994 | 7 EUR

Iz uvodne misli o knjigi: »Leta 1906 in 1907 je Rudolf Steiner imel vrsto javnih predavanj o vzgoji, v katerih je posvečal vedno več pozornosti nauku o človeku, kakor ga vidi duhovna znanost. V leta 1907 objavljeni razpravi Vzgoja otroka v luči duhovne znanosti, ki v strnjeni obliki podaja vsebino teh predavanj, Steiner opisuje različne stopnje v razvoju otroka in opozarja na pedagoške naloge, ki jih imajo pri tem starši in vzgojitelji.«

© 2014-21 Zavod za razvoj waldorfskih šol in vrtcev Slovenije - zveza